3/10/2011

Seminar Pelaburan Emas Public Gold

Sekadar gambar hiasan

Malam tadi saya bersama beberapa rakan ke seminar ringkas mengenai Public Gold Sdn Bhd tentang pelaburan emas di Promonade Hotel. Memang nampak menarik pasal pelaburan emas kerana nilai emas setiasa meningkat dari setiap minit. Tetapi Public Gold menggunakan masa dalam 20 minit untuk melihat nilai semasa emas di pasaran dunia.

Secara peribadi, pelaburan emas ini memang bagus tetapi kalau kita hendak melabur dalam emas, sebaiknya kita perlu menjadi dealer dan jangan setakat menjadi pembeli biasa untuk simpan sahaja serta jual semasa harga emas naik.

Banyak keistimewaan apabila kita menjadi dealer seperti mendapat diskaun untuk membeli emas dari Public Gold antara 1% - 2.5% dan menjual emas kepada pembeli dengan harga semasa. Selain itu juga dealer perlu membina rangkaian dalam pelaburan emas ini dan apabila di dalam rangkaian kita juga mempunyai dealer maka kita akan memperolehi pendapatan secara overiding bagi setiap transaksi jualan emas dalam rangkaian kita.

Dealer juga boleh membeli emas dalam rangkaiannya dengan harga semasa tetapi tolak dengan 5% bagi setiap urusniaga. Sementara itu, dealer juga boleh menukarkan emas dengan Public Gold bagi emas yang mengalami kerosakan semasa dibeli dengan ahli dalam rangkaian. Selepas itu dealer boleh menjual balik emas tersebut kepada pembeli yang berminat dengan harga semasa.

Dengan ini dapat disimpulkan bahawa tugas kita sebagai pelabur emas ialah beli, simpan dan jual emas mengikut harga semasa. Bagi yang berminat dalam pelaburan emas bolehlah dapat info lanjut di http://publicgold.com.my/ saya sekadar ingin berkongsi maklumat.

Mungkin satu hari nanti saya boleh mencuba dalam pelaburan emas apabila ilmu telah cukup.



No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom