5/08/2011

Tambah Ilmu Pelaburan

Sebelum kita menceburi satu pelaburan atau perniagaan seperti pelaburan hartanah, kita perlu dahulu mencari ilmu tersebut dengan membaca buku-buku dan melalui internet tentang pelaburan atau perniagaan yang hendak kita ceburi.

Jangan buat sesuatu pelaburan tersebut semata-mata ikut kawan atau menjanjikan pulangan keuntungan yang tinggi. Setiap pelaburan mempunyai risiko tersendiri yang boleh dijangka dan tidak boleh dijangka.

Maka kita perlu menambah ilmu pengetahuan pelaburan atau perniagaan sama ada melalui pembacaan atau perbincangan bersama rakan-rakan dan mereka yang telah berjaya.

Setiap penambahan ilmu kepada minda kita maka motivasi dalam diri kita akan meningkat dan memberi sumber inspirasi untuk kita mencari peluang-peluang untuk mencapai kejayaan. Maka carilah ilmu di mana sahaja dan jangan berpendapat ilmu yang ada dalam diri kita cukup untuk mencapai kejayaan yang lebih tinggi.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom