5/09/2011

Tambah Pendapatan Kita

Sekadar gambar hiasan

Jangan kita berserah kepada nasib atau takdir semata-mata sebelum kita membuat sebarang usaha di dalam meningkatkan pendapatan dalam kehidupan. Sama ada bekerja atau berniaga kita perlu sentiasa berusaha di dalam menambah pendapatan bulanan.

Dalam keadaan ekonomi sekarang menunjukkan banyak kenaikan barang keperluan telah pun berlaku. Tetapi kita masih juga dengan pendapatan sedia ada untuk berdepan dengan kenaikan harga barang. Kita berusaha untuk berjimat cermat tetapi masih juga tidak mencukupi dengan pendapatan yang kita perolehi.

Dengan keadaan ekonomi sekarang kita perlu berusaha menambah pendapatan sama ada melalui makan gaji atau pendapatan sampingan. Pendapatan makan gaji adalah tetap yang kita terima di setiap bulan dan pendapatan sampingan boleh kita usahakan tanpa batasan.

Kita boleh berusaha menambah pendapatan sampingan sama ada dengan menjual barangan, MLM, Sewa rumah, pelaburan emas, pelaburan ASB, Ekuiti trush dan bermacam-macam lagi. Ada pendapatan sampingan mempunyai cashflow yang pantas dan ada yang slow.

Kita sendiri buat pilihan yang mana satu pendapatan sampingan yang sesuai untuk kita jalankan kerana setiap pendapatan tersebut perlu diikuti dengan minat untuk dilakukan barulah pendapatan tersebut dapat mencapai kejayaan.

Oleh itu janganlah kita terlalu bergantung dengan pendapatan tetap bulanan kita, berusahalah untuk menambah pendapatan sampingan agar kita mempunyai kebebasan dan dapat mencapai kejayaan dalam taraf hidup yang lebih selesa.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom