4/22/2012

Taman Baru Di Kinarut Selatan


Projek perumahan baru di Kinarut Selatan "LA GLOXINA GARDEN" yang telah dilancarkan pada Expo Hartanah 2011 dengan harga permulaan untuk Bumiputra RM198,800 untuk Fasa 1 dan dijangka siap pada tahun 2014 menurut sumber dari salah seorang jurujualnya.

Manakala pada hari, harganya telah meningkat sedikit untuk Fasa 2 iaitu harga bermula RM238,800 dan dijangkakan perumahan ini akan menjadi taman yang besar dengan beberapa kelengkapan.

Kedudukan taman ini juga strategik dengan terletak berhampiran dengan Sri Pritchard Old Folks Home, MRSM, IKBN, PGA, SMA Toh Pn Hjh Rahmah, SMAK Tun Mustapa dan Pusat Koperasi Malaysia.






3 comments:

  1. Salam En. Rizal,
    Tahniah di atas usaha anda utk mewujudkan blog yg sngt menarik dan mberi bnyk info yg bguna.

    sy perlu pandangan dan nasihat anda utk membeli rumah di tmn la gloxinia. Sy sabahan dan kerja kerajaan di KL. Klu sy mo beli rumah tu, mcm mn dgn urusan loan govt di sabah. Klu banding loan biasa dgn loan govt, mn yg lebuh mudah?

    ReplyDelete
  2. Wslam dan salam kemerdekaan,

    Terima kasih kerna menjadi pelawat dan pembaca blog ini, sy sekadar ingin berkongsi ilmu dan pengalaman untuk tatapan umum.

    Saudari bole beli rumah di taman ini tp mungkin proses ada lambat skt terutama untk tndatangan perjanjian beli dan dokumen berkaitan.

    cuba berhubung dgn pemaju 088-430088, 432840 atau dengan salesman 016-8335913 (Fabian).

    Beza loan bank dan gov, jika loan bank peminjam perlu mula bayar progress interest semasa rumah dalam pembinaan. Manakala loan gov tidak perlu byar smasa pembinaan dalam masa 2 tahun atau shingga pemaju buat tuntutan dengn perbendaharaan sbyk 95% dr harga rumah, selepas itu barulah start byr melalui potongan gaji.

    pinjaman paling mudah adalah gov loan.

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Tahniah dengan perkongsian ini, sekurang-kurangnya walaupun dalam usia muda saya sudah berfikir untuk memiliki harta tanah sendiri. Info dari En. Rizal sangat membantu.

    ReplyDelete

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom