3/13/2012

Mencari Rekabentuk Rumah Banglo

Ramai orang di luar sana mempunyai impian untuk memiliki rumah berstatus Banglo tetapi hanya berapa orang sahaja yang mampu untuk membelinya. Ini kerana harga rumah banglo yang dimajukan oleh pemaju pasti harganya melepasi nilaian jutaan ringgit. Justeru itu hanya mereka yang tergolong dalam hartawan dan koporat sahaja yang mampu untuk memilikinya.

Bagi mereka yang mempunyai pendapatan sederhana hanya mampu untuk membeli rumah teres, apartment atau flat. Bagaimanapun kita masih berpeluang untuk memiliki rumah banglo dengan cara membinanya sendiri melalui tanah warisan atau dibeli sendiri di kawasan kampung halaman  dengan kos tidak sampai pun setengah juta ringgit. Tidak mustahil untuk membina rumah banglo dengan kos yang rendah tetapi dengan syarat kita terpaksa turut berkorbankan masa, tenaga dan lain-lain.

Apabila kita sudah memiliki tanah, sudah pasti pelan atau rekabentuk rumah pula perlu disediakan. Ini pasti mengambil masa sedikit kerana kita perlu mencari design, pelukis pelan dan arketik rumah serta kontraktor. Untuk memudahkan kepada mereka yang ingin membina rumah banglo di tapak tanah sendiri bolehlah layari website ini http://www.pelanbanglo.com/ untuk mendapatkan sebarang info tentang rekabentuk rumah banglo.


Terdapat banyak lagi website yang menyediakan perkhidmatan pelan rumah tetapi yang saya tonjolkan ini sekadar rujukan atau panduan sahaja dan bukan tujuan promosi web tersebut.

Ini hanya sekadar membantu kepada pembaca blog ini untuk mendapatkan maklumat.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom