1/30/2011

Akaun 2 KWSP Untuk Deposit Beli Apartment

Pada Jumaat lepas dalam jam 2.30 petang saya dan isteri telah ke pejabat KWSP di jalan Karamunsing untuk menguruskan pengeluaran akaun 2. Sebelum masuk ke pejabat, saya telah check penyata terkini KWSP dan selepas print keluar penyata tu, bolehlah cukup untuk cover deposit 10% dari akaun 2 untuk membeli sebuah apartment di Lok Kawi Height.

Kemudian kami melangkah masuk ke pejabat KWSP dan bersama juga borang KWSP 9C (utk pengeluaran beli rumah) telah diisi awal2 lagi di rumah, salinan ic, buku bank, surat Offer letter loan dari bank serta Penjanjian Jual Beli (S&P). Semua dokumen perlu ada satu set fotostat dan yang original dibawa sekali untuk pengesahan.

Dalam masa 1 jam urusan di kaunter KWSP untuk pemeriksaan dokumen dan pengesahan serta cap jari di borang KWSP semua selesai dengan lengkap dan baik. Pihak KWSP memaklumkan bahawa semua urusan pengeluaran mengambil masa 3 minggu.

Harap-harap segala urusan berjalan dengan lancar.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom