7/26/2011

Menjadi Bos Rumah Sewa

Sekadar gambar hiasan

Kita seorang kuli atau orang yang sentiasa menurut perintah kerna kita bekerja makan gaji. Maka sebagai seorang pekerja yang menerima gaji bulan2 maka kita akur untuk menerima sebarang arahan kerja sama rela atau paksa rela.

Bagaimanakah kita boleh menjadi bos? sama ada mempunyai syarikat atau perniagaan yang besar dengan mempunyai orang bawahan yang taat menerima arahan kerja. Tetapi agak sukar untuk kita membangunkan atau menubuhkan sebuah syarikat kerna kita masih lagi dalam dunia makan gaji dan terikat dalam perkhidmatan terutama mereka yang bekerja di sektor awam atau syarikat-syarikat besar.

Kita masih boleh menjadi bos besar tanpa berhenti bekerja kerna dengan memiliki rumah sewa maka kita telah pun menjadi bos. Rumah yang dimiliki telah disewa oleh penyewa dan mereka bekerja makan gaji di mana-mana sektor pekerjaan tetapi dalam masa yang sama mereka umpama bekerja untuk kita kerna mereka yang membayar sewa rumah dan hasil sewa tersebut digunakan untuk membayar hutang bank serta rumah tersebut tetap kekal menjadi aset kita. Jika pendapatan sewa tersebut positif maka ia telah menjadi pendapatan sampingan untuk kita.

Oleh itu boleh ditaksirkan secara tidak rasminya kita telah menjadi bos dan pekerja kita adalah penyewa yang telah menyewa rumah kita.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom