4/02/2011

Pinjaman Rumah CIMB

Sekadar gambar hiasan

Hari ni, petang Jumaat saya pergi ke Bank CIMB di Inanam untuk bertanyakan akaun simpanan lama saya yang telah bercuti lebih dari 5 tahun. Selepas pemeriksaan dibuat, akaun tersebut boleh diaktifkan dan mempunyai baki RM12 tetapi perlu cari buku asalnya yang entah ke mana menghilang. Selepas berbincang dengan pegawai pelanggan bank, dia syorkan saya untuk buka akaun simpanan islamik.

Saya terus uruskan pembukaan akuan tersebut, sambil berurusan di kaunter untuk pembukaan akuan tersebut, sempat juga saya bertanyakan pasal pakej pinjaman rumah yang terbaharu. Pegawai tersebut memaklumkan kepada saya bahawa ada promosi pakej pinjaman rumah islamik yang menawarkan asas keuntungan pada kadar 4.35% dan bayaran bulanan adalah tetap walaupun berlaku turun naik BFR. Pengiraan semula berasaskan BFR dilakukan pada hujung atau tamat pinjaman tersebut. Pinjaman ini juga termasuk tidak ada Lock-in Period dan katanya lagi promosi ini sehingga bulan Jun 2011.

Kepada mereka yang berminat dengan pinjaman rumah Islamik CIMB bank bolehlah menghubungi cawangan terdekat untuk penerangan yang lebih jelas.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom