10/03/2011

Jemaah Haji Dari Sabah 2011 (1432 hijrah)

Awal Subuh 03 Oktober 2011 dalam 1.30 pagi saya telah bergerak dari rumah untuk menghantar emak saya yang termasuk di dalam kumpulan pertama bakal haji dari Sabah. Para jemaah haji di minta melapor diri di KKIA dalam 3.25pagi sebelum penerbangan yang dijadualkan pada 8.30pagi berlepas ke Mekah.

Sesampai sahaja di KKIA telah ramai bakal jemaah haji bersama sanak saudara yang turut serta. Beberapa jemaah haji juga kelihatan gembira dan tersenyum kerna dapat juga terpilih untuk mengerjakan fardu haji pada tahun ini. Dalam pada itu, beberapa orang kampung dan jiran turut serta menghantar kerna keluarga mereka juga turut dalam penerbangan pertama ini. Majoriti bakal jemaah haji adalah mereka yang telah pun berumur dan lanjut usia.

Apa yang ingin saya kongsikan di sini ialah kepada mereka yang masih muda cepatlah mendaftar haji dengan jumlah minimum simpanan RM1300.00 di Akaun Tabung Haji. Semakin kita lewat daftar maka semakin lewat giliran kita untuk mengerjakan haji satu hari nanti. Jika daftar tahun ini mungkin giliran kita dalam 20 tahun lebih akan datang, mungkin kita belum ada niat untuk mengerjakan haji tetapi kita perlu ada azam hendak mengerjakan haji satu hari nanti.

Buatlah azam, daftar haji dan buat simpanan sikit demi sikit, lama-lama menjadi bukit.



No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom