10/13/2011

Ubahsuai Rumah Sewa

Kediaman merupakan tempat untuk semua orang berteduh dari hujan dan panas. Bagaimanapun setiap kediaman perlu menjalani sebarang ubahsuai sama ada rumah tersebut untuk didiami sendiri atau disewakan agar keadaan dalamannya selesa untuk di tinggal.

Bagi rumah yang untuk didiami sendiri sudah semestinya akan mengalami ubahsuai yang sangat menarik untuk memberi kepuasan kepada pemiliknya. Sementara ubahsuai ke atas rumah sewa adalah untuk memberi tarikan kepada bakal penyewa atau keselesaan dan secara tidak langsung kadar sewa akan turut meningkat.

Untuk rumah yang kelihatan biasa-biasa sahaja terutama bahagian dalamannya boleh menyebabkan kadar sewanya kurang berbanding rumah yang mempunyai keselasaan dan menarik di dalamannya. Bagi pemilik yang kreatif akan sentiasa memastikan rumah sewa mereka dalam keadaan yang sangat menarik untuk dilihat oleh bakal-bakal penyewa atau penyewa sedia ada.

Kebiasaanya rumah yang mempunyai tarikan di dalaman mudah mendapat penyewa dan penyewa sedia ada akan kekal untuk jangka masa yang panjang.

Begitu juga gambar flat di bawah ini yang terletak di Taman Putra Jaya, Telipok merupakan rumah sewa saudara mara saya yang sedang diubahsuai oleh seorang sahabat. Sebelum ini rumah ini memang disewakan tetapi penyewanya telah pun keluar dan pemilik mengambil keputusan untuk mengubahsuai sedikit pada flat tersebut agar kelihatan menarik. Sementara itu, flat ini telah pun ditempah oleh bakal penyewa baharu dan akan masuk untuk beberapa hari lagi.

Dalam pada itu sahabat saya terpaksa mengejar masa untuk menyiapkan kerja-kerja ubahsuai ini. Walaupun rumah ini sekadar untuk disewakan tetapi saudara saya ini memastikan rumahnya ini selesa untuk di diami oleh penyewa dan kadar sewa akan meningkat dari yang asal.



No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom