9/20/2011

Jalan-jalan & Tinjau-tinjau Rumah

Beberapa minggu lepas saya telah mencari rumah untuk dijual melalui suratkhabar, internet dan kawan-kawan. Tujuan saya adalah untuk melihat potensi dan nilai semasa rumah untuk sekitar Papar. Dalam pada itu saya telah menerima panggilan telefon dari seorang kawan yang memaklumkan ada rumah teres 2 tingkat kos sederhana bersama perabot untuk dijual di Taman Pengalat Papar.

Menurut kawan saya rumah untuk dijual ini tidak diiklankan dan hanya disebarkan melalui kenalan sahaja. Saya cuba menghubungi wakil keluarga yang menjual kerana pemilik asal telah pun balik ke kampung halaman di Tawau. Kami telah set masa iaitu pada sebelah malam hari Ahad lepas untuk meninjau dan melihat rumah tersebut.

Rumah tersebut tidaklah besar sangat dan beberapa renovation telah pun dilakukan tetapi menarik serta bahagian depan rumah boleh memuatkan 2 kereta.

Harap-harap semua urusan berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom