9/01/2011

Pemasaran Produk Melalui Facebook

Facebook merupakan laman web sosial yang popular di dalam berhubung antara satu sama yang lain sama ada dekat atau jauh. Dari setiap negeri di Malaysia ini termasuk juga serata dunia orang berhubung melalui Facebook. Mencari kenalan baru dan rakan-rakan sekolah yang sudah lama tidak bertemu termasuk saudara mara. Facebook merupakan landasan pertemuaan untuk semua orang tanpa sempadan sama ada berada seluruh Malaysia malah seluruh pelusuk dunia.

Dalam pada itu sesetengah individu mengambil peluang memasarkan produk melalui Facebook Pages merupakan salah satu teknik pemasaran di atas talian. Pemasaran dalam Facebook merupakan salah satu alternatif di dalam menjual produk untuk peniaga dari kecil-kecilan hingga ke syarikat gergasi.

Ini menunjukkan bahawa kegunaan Facebook bukan terhad mencari kenalan malah pelbagai lagi fungsi yang berguna untuk kita termasuk bagi mereka yang menjalankan perniagaan kecil-kecilan seperti saya. Penggunaan Facebook Pages ( http://www.facebook.com/Jerslin Power Oil Sabah ) telah memberi saya peluang untuk memasarkan produk Jerslin Power Oil di seluruh Sabah melalui atas talian sahaja tanpa membuat promosi jelajah Sabah seperti kebiasaan.

Saya hanya menunggu tempahan pembeli sama ada melalui FB atau SMS, kemudian mereka akan bank-in duit dan selepas itu saya akan kirim produk tersebut sama ada menggunakan pos laju atau kiriman bas express.

terima kasih Facebook Pages.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom