10/11/2011

Rumah Sewa Sebagai Mesin Mencetak Wang

Apakah tujuan kita membeli rumah untuk dijadikan sebagai rumah sewa atau homestay ?

Tujuan utamanya adalah untuk menjana sumber pendapatan dan bagi membayar pinjaman rumah tersebut di setiap bulan sehingga selesai. Sesetengah orang berkata, ini adalah salah satu konsep pelaburan hartanah yang boleh diceburi oleh setiap individu sama ada mempunyai pendapatan besar ataupun kecil.

Bagi mereka yang belum melabur dalam industri hartanah ini maka buatlah sebarang perancangan serta kajian kerana tidak rugi untuk kita ceburi bidang ini.

Manakala bagi mereka yang telah menceburi bidang ini, diucapkan tahniah dan tingkatkan lagi portfolio hartanah tersebut dengan menambah bilangannya dari tahun ke tahun.

Untuk yang telah menjalankan perkhidmatan rumah sewa atau homestay, sebenarnya mereka telah pun mencipta mesin mencetak wang yang mempunyai jangka hayat lebih panjang berbanding tuannya.

Ini kerana, selagi rumah tersebut dijadikan rumah sewa maka ia telah menjana pendapatan atau rumah tersebut sebagai mesin mencetak wang untuk pemilik atau keluarganya. Mesin mencetak wang inilah yang paling efektif kerana wang tidak akan putus-putus selagi ada orang yang menyewa rumah tersebut.

Menurut kajian, penduduk di Malaysia ini sentiasa bertambah dari tahun ke tahun maka peluang pekerjaan juga bertambah seiring dengan arus kemajuan. Dengan faktor perkembangan ini, memyebabkan permintaan rumah sewa sentiasa meningkat dari tahun ke tahun.

Secara tidak lansung mesin mencetak wang kita akan terus aktif dari tahun ke tahun dan akan menambah nilai Ringgitnya kerana kadar sewa akan terus meningkat dari masa ke semasa.

Jangan tunggu lagi cepat-cepatlah membuat keputusan untuk mencari mesin mencetak wang.

2 comments:

  1. tahniah zal satu perkongsian ilmu yang terbaiikkkk..

    ReplyDelete
  2. ko pun tahniah kerna telah berjaya mempunyai homestay, satu kejayaan yg tidak mudah utk dicapai jika tidak yakin pada diri sendiri

    http://pzeeaurahomestay.blogspot.com/

    ReplyDelete

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom