8/17/2012

Cadangan Imbuhan Perumahan Diselaras


Tahniah untuk Cuepacs dalam usaha murninya untuk membuat cadangan tentang pelarasan Imbuhan Tetap Perumahan bagi kakitangan awam termasuk faedah pinjaman rumah ke paras 1% sahaja yang sebelum ini sebanyak 4%.

Cadangan Cuepacs ini sudah pasti membawa berita gembira kepada majoriti kakitangan awam dan secara tidak langsung memberi peluang mereka untuk merancang atau memiliki rumah sendiri termasuk bayaran bulanan pinjaman akan murah dengan kadar faedah sebanyak 1% seperti yang dicadangkan.

Selain itu juga, Cuepacs mencadangkan elaun COLA juga turut diselaraskan kerana faktor ekonomi pada masa kini begitu mencabar terutama bagi mereka yang memperolehi pendapatan rendah atau sederhana yang bertugas di bandar-bandar utama.

Semoga cadangan Cuepacs ini dapat dipertimbangkan di dalam membantu kakitangan awam yang lebih dari separuh di seluruh Malaysia yang belum memiliki sebarang kediaman.

Cadangan Cuepacs, pelarasan :
Imbuhan Tetap Perumahan RM450
Elaun Bantuan Sara Hidup RM400
Kadar pinjaman perumahan 1%


No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom