2/07/2012

Baiki Lampu Rumah Sewa



Hari Jumaat lepas terima sms dari penyewa di Taman Ketiau Putatan yang telah memaklumkan saya mengenai kerosakkan lampu dapur.

Sebelah malamnya saya datang untuk tukar mentolnya tetapi malang sekali kerna tapak "bracket" mentol tersebut juga turut rosak terpaksa kerja membaiki ditangguhkan. Dalam pada masa yang sama penyewa memaklumkan ingin menyambung kontrak penyewaan, satu berita gembira buat saya.

Petang kelmarin saya datang balik ke rumah sewa dengan membawa sekali tapak mentol dan melakukan kerja-kerja membaiki dalam masa 5 minit. Syukur alhamdulliah kerja selepas dengan baik dan lampu pun dapat digunakan. Dalam masa yang sama juga mentol bilik mandi juga saya tukar kerna hampir rosak.

Jika ikut perjanjian penyewa yang bertanggungjawab mengenai kerosakkan kecil tetapi apakan daya jika penyewa orang perempuan terpaksalah juga ditolong.

Sebagai tuan rumah kita terpaksa juga bertanggungjawab memastikan rumah sewa dalam keadaan baik. Lagi pun penyewa telah pun menyatakan harsat untuk menyambung kontrak sewa, jadi kena jagalah kebajikan penyewa.

Sentiasa menjaga kebajikan penyewa kerna mereka yang membantu di dalam membayar pinjaman bulanan rumah sewa kita.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom