3/17/2011

Ruang dan Peluang Di Depan Mata

Nasib dan rezeki semua sudah ketentuan atau takdir menurut orang yang malas mengejar peluang di depan mata. Bagaimanapun Yang Maha Esa telah memberi kita akal fikiran yang waras untuk kita menikmati setiap ruang dan peluang untuk berubah maju ke hadapan dan mencapai kejayaan.

Tetapi kita sering menyalahkan takdir apabila beroleh kegagalan, wauhal itu adalah cabaran untuk kita tempuhi sebagai dugaan agar kita sentiasa redah dan bersyukur dengan setiap yang diperolehi.

Kita perlu sentiasa berusaha dan berdoa untuk setiap langkah mencapai ke arah kejayaan dan jangan lupa membantu kepada yang memerlukan bantuan. Sebab itulah orang yang telah berjaya sentiasa akan lebih maju kerana mereka sentiasa bersyukur dengan setiap pemberian dari Yang Esa.

Maka kita perlu sentiasa memotivasikan diri untuk sentiasa mencari setiap ruang dan peluang yang ada di depan mata kita. Kita perlu sentiasa berfikiran positif di dalam mengejar cita-cita dan matlamat.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom