2/06/2012

Tewas Memiliki Apartment di Melinsung



Dua tahun lalu saya pernah mencuba nasib Auctions sebuah apartment di Melinsung Resort Apartment 3 bilik tidur dan 2 bilik mandi dengan harga rezab RM42,000 selepas sepuluh kali dilelong tetapi tidak ada pembida sebelum itu kerana permintaan apartment di kawasan tersebut menurun menyebabkan banyak unit telah dilelong sebelum itu.

Bagaimanapun saya tewas di dalam bidaan tersebut dari seorang pembida orang tempatan yang mana beliau wakil untuk seorang Mat Salleh yang berminat dengan apartment tersebut.

Tetapi kini sukar untuk memperolehi harga rezab yang rendah kerana selepas projek Terminal Petronas di Kimanis mula di buka menyebabkan permintaan rumah sewa termasuk di Melinsung Apartment meningkat.

Maka ramai pelabur mula berlumba-lumba untuk memiliki apartment di sana pada setiap hari lelong.

3 comments:

  1. Assalam.. macam mana mau tau ada lelong rumah tu?.. sbnrnya sy sdg mencari rumah utk diami.. sbb dlm pertengahan tahun ni akn berpindah semula ke kk..

    ReplyDelete
  2. wslam, bole rujuk ke http://www.auctions.com.my/ tetapi byk lg web utk rumah lelong, yg dinyatakan d kira top

    ReplyDelete
  3. Salam Sejahtera En Rizal..

    Terima Kasih kerana share info yang berguna dlm blog ni. Sy baru dalam dunia perlaburan hartanah ni. Masa dlu2 tidak pernah terfikir.. sy ingin bertanya kan sedikit dgn En Rizal yg berpengalaman...sy ingin cari apartment utk dijadikan perlabuaran namun masih keliru area yang mana lebih sesuai..dgn budget yang rendah mgkn around 150K below.

    Boleh bagi sedikit nasihat??

    ReplyDelete

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom