2/22/2011

Urusan di Pejabat Pemaju SUDC

Selepas urusan dengan penilaian selesai, keesokkannya saya dan isteri ke pejabat pemaju SUDC untuk membayar deposit 10% yang dikeluarkan dari akaun 2 KWSP. Duit dari KWSP tu sudah lama keluar, adalah dalam 2 minggu lebih, cuma saya menunggu laporan penilaian apartment tu keluar barulah saya pergi bayar deposit sebab surat offer letter pinjaman bank menyatakan kalau laporan penilaian rendah dari market value maka saya terpaksa tambah deposit lagi.

Selesai urusan pembayaran deposit, saya melepak kejap di SUDC untuk melihat beberapa projek-projek lain yang sedang dilaksanakan seperti perumahan, perindustrian dan perhotelan. Saya tertarik dengan pembangunan perhotelan tersebut yang terletak di kawasan Karamunsing kerana kita boleh beli unit bilik hotel tersebut dari harga RM250,000 dan pihak pengurusan hotel tersebut akan menyewa balik unit kita balik selepas projek hotel tersebut beroperasi kelak.

Saya dimaklumkan bahawa pihak pengurusan hotel tersebut adalah syarikat dari luar negara yang akan melabur dalam industri pelancongan di sini dalam sektor perhotelan.

Tahniah buat SUDC kerana memberi peluang rakyat sabah melabur dalam hartanah perhotelan.



No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom