2/03/2011

Memiliki Rumah Pertama

Pelbagai promosi telah dijalankan oleh pihak kerajaan dan swasta di dalam menggalakkan rakyat untuk memiliki rumah. Sebelum ini pihak kerajaan telah memberi pelbagai intensif untuk menggalakkan golongan muda untuk membeli rumah termasuk pembelian rumah tanpa deposit untuk pertama kali dengan paras siling RM220,000.

Begitu juga pihak pemaju yang sentiasa memberi sokongan untuk kita memiliki rumah seperti percuma bayaran untuk penjanjian jual beli, promosi rumah yang dijual dengan beberapa perabot asas, diskaun 10% untuk deposit dan lain-lain. Ini bermakna pihak swasta juga memainkan peranan di dalam memberi peluang untuk kita memiliki rumah.

Begitu juga pihak bank yang sentiasa menawarkan pelbagai pakej pinjaman seperti tempoh pembiayaan sehingga 40 tahun, ada juga bank menawarkan bayaran bulanan setiap tahun hanya 10 bulan sahaja, kemudahan pembiayaan semula rumah dan lain-lain, rujuk pihak bank untuk keterangan lanjut.

Begini juga iklan di bawah ini yang cukup menarik yang mana pembeli buat pertama kali digalakkan untuk memiliki rumah dan juga beberapa cabutan bertuah sedang menanti. Tetapi iklan ini bukan di Sabah kerana ia adalah iklan dari sebelah utara tanah air. Cuma di sini saya ingin berkongsi bahawa semua pihak sentiasa berusaha agar rakyat malaysia sekurang-kurangnya memiliki sebuah rumah tidak kira jenis kediaman tersebut.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom