2/24/2011

Aman dan Damai Tinggal di Taman Ketiau

Pada Sabtu lepas saya ke Taman Ketiau untuk membayar bil penyelenggaraan dan pembentungan untuk bulan Januari 2011 hingga Mei 2011 (5 bulan) kerana bayaran penyelenggaraan ini termasuk sewa bulanan yang dibayar oleh penyewa saya.

Apabila sampai di Pejabat Maintenance, ada dua orang penghuni di sana sedang berurusan pasal bayaran bil juga dan terpaksalah tunggu giliran dalam 5 minit. Selepas berurusan saya pusing-pusing kejap kat Taman ini yang mana suasana di kawasan perumahan ini tenang dan aman.

Walaupun jarak Taman Ketiau dengan Putatan dalam lingkungan 2 – 3 KM iaitu merupakan laluan utama ke bandaraya Kota Kinabalu dalam 5 KM dan boleh dikatakan pekan yang amat sibuk terutama semasa masa puncak. Kemajuan Putatan tidak boleh dinafikan lagi dengan beberapa pembangunan telah dan sedang giat dibangunkan serta beberapa bank telah pun dibuka di sana.

Dengan kesibukan dan kebisingan aktiviti yang rancak berlaku di Pekan Putatan umpana sebuah Bandar besar yang pesat membangun tetapi bagi mereka yang ingin kedamaian dan ketenangan selepas balik berkerja sesuailah untuk tinggal di Taman Ketiau kerana ia terletak di tempat yang strategik. Kedudukan Taman Ketiau terletak di lokasi yang aman dan damai dari kebisingan aktiviti Bandar dan tidak dekat laluan utama untuk kenderaan serta kapal terbang.







No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom