2/04/2011

Pelaburan Amanah Hartanah Bumiputera


PELABURAN Hartanah Bhd (PHB), anak syarikat Yayasan Amanah Hartanah Bumiputera melancarkan dana pelaburan Amanah Hartanah Bumiputera (AHB) yang membolehkan pelabur Bumiputera melabur dalam hartanah utama dengan pelaburan permulaan minimum sebanyak RM500.

Pelancaran AHB di sempurnakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Skim AHB ini memberi peluang kepada golongan Bumiputera meningkatkan lagi penyertaan mereka dalam hartanah komersial di lokasi strategik dalam negara.

PHB ditubuhkan pada Mei 2006 adalah cabang operasi Yayasan Amanah Hartanah Bumiputera yang aktiviti utamanya sebagai syarikat pegangan pelaburan.

Matlamat PHB adalah mengekalkan pertumbuhan jangka panjang menerusi pengurusan, pelaburan dan perluasan perniagaan teras syarikat dalam sektor pelaburan hartanah komersial utama.

Unit AHB ditawarkan dan diurusniagakan pada harga tetap RM1 seunit. Ia boleh dilanggan di semua cawangan Maybank seluruh negara dengan jumlah pelaburan maksimum dibenarkan sebanyak RM200,000.

Pelaburan AHB terbuka kepada rakyat Bumiputera Malaysia berumur tiga bulan ke atas dengan syarat pelabur di bawah 18 tahun perlukan penanda tangan penjaga sah rakyat Malaysia.

PHB ketika ini memiliki tujuh bangunan dengan lima daripadanya disenaraikan dalam pelaburan AHB termasuk CP Tower di Petaling Jaya, 26 Boulevard di Putrajaya, Wisma Consplant di Subang Jaya dan Tesco Setia Alam dan Kompleks Industri Shah Alam.

No comments:

Post a Comment

Kalkulator Pinjaman Rumah

Kalkulator Pinjaman

Semak kadar pinjaman dan kelayakan anda secara online. Masukkan data-data jumlah pinjaman, kadar bank dan kira untuk melihat kebarangkalian bayaran bulanan pada bank

Kundasang War Memorial

Desa Dairy Farm Kundasang

Lok Kawi Wildlife Park

Rumah Terbalik di Jalan Tamparuli

Poring Hot Spring Ranau

Taman Pertanian Tenom